1. Automat
Spravime automat s tabulkou prechodov.
0 1 0 1
A B B 0 0
B D C 0 0
C A A 0 0
D A A 0 1
2. vytvorime mapy
Pre tento ucel najprv zakodujeme tabulku prechodov
b a
A 0 0
B 0 1
C 1 0
D 1 1
a teda tabulka nova prechodov
0 1 0 1
A 01 01 0 0
B 11 10 0 0
C 10 00 0 0
D 00 00 0 1
z ktorej vyrobime mapy
----- b
----- a
0 1 0 1
| 0 1 0 0
x
Db = ab' + a'x'
------ b
----- a
1 1 0 0
| 1 0 0 0
x
Da = b'x' + a'b'
vsimnite si, ako si ulahcime situaciu, ak trosku upravime kodovanie
b a
A 0 0
B 0 1
C 1 1
D 1 0 #teraz mozme do mapy zapisovat v poradi a nepomylime sa tak lahko
0 1 0 1
A 01 01 0 0
B 10 11 0 0
C 00 00 0 0
D 00 00 0 1
----- b
----- a
0 1 0 0
| 0 1 0 0
x
Db = ab'
----- b
----- a
1 0 0 0
| 1 1 0 0
x
Da = a'b' + b'x
----- b
----- a
0 0 0 0
| 0 0 0 1
x
Y = a'bx
Tymto sme zvladli navrh budiacich funkcii a minimalizaciu :).
3. Obvod treba realizovat
4. vypocitat casovanie
A toto niekedy nabuduce